Op deze pagina vindt u een antwoord op veel voorkomende vragen. Mocht u andere vragen hebben dan kunt u deze stellen via het formulier onderaan de pagina. U kunt natuurlijk ook het hoofdkantoor of de villa's bellen. Kijk voor de telefoonnummers onder Contact.
De veelgestelde vragen kunt u hieronder per categorie lezen.
Ja, u kunt komen proeflunchen of proefwonen om zelf te ervaren hoe het is om bij ons te wonen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. Benieuwd hoe bewoners het wonen bij ons ervaren? Ze vertellen er graag meer over.
Voor de meeste villa’s is er op dit moment een korte wachtlijst. Enkele villa’s hebben een lange wachtlijst en in een enkele villa is direct beschikbaarheid. De beschikbaarheid kan per dag variëren. Daarom is het verstandig even te bellen en daar navraag naar te doen als uw situatie urgent is en inhuizen op korte termijn noodzakelijk is. Op onze website kunt u informatie aanvragen. In de informatie zit een inschrijvingsformulier waarmee u zichzelf op één of meerdere wachtlijst(en) kan plaatsen. Heeft u vragen? We staan u graag te woord.
Nee, er gelden geen vaste tijden waarop u uw visite mag ontvangen. U kunt uw familie en vrienden in uw eigen appartement verwelkomen of in de gemeenschappelijke huiskamer, eetkamer en tuin.
We vinden het belangrijk dat iedereen zich prettig en thuis voelt in onze villa’s. Als andere bewoners geen bezwaar hebben, is het mogelijk uw huisdier mee te nemen. U kunt dit verzoek bespreken met de locatiemanager van de betreffende villa.
We vinden het heel belangrijk dat u uw hobby’s kunt blijven uitoefenen. In uw appartement kunt u uiteraard zelfstandig met uw hobby bezig zijn. Voor hobby’s buitenshuis heeft u misschien vervoer nodig. Deze hulp kunnen we voor u coördineren. Heeft u binnenshuis hulp nodig dan bekijken we graag in hoeverre we u hierbij van dienst kunnen zijn.
Kunt u tijdelijk niet zelfstandig thuis wonen en heeft u deskundige zorg of begeleiding nodig? Dan is het mogelijk om tijdelijk te verblijven in ons zorghotel. In dit zorghotel krijgt u een appartement of een studio en de zorg die u op dat moment nodig heeft. Lees meer over ons zorghotel en in welke zorgvilla’s we deze faciliteit bieden.
Voor elke bewoner die bij ons woont, wordt een zorgplan gemaakt. Dit stellen we voor uw komst gezamenlijk op. In een zorgplan staan alle voorkeuren, vragen, behoeften of doelen met betrekking tot de gewenste en noodzakelijke zorg.
Meekijken in uw zorgdossier met Carenzorgt
Zorggroep De Laren werkt met Carenzorgt. Dit is een beproefd online platform speciaal ontwikkeld voor mensen die zorg ontvangen, hun familie en andere mensen die voor hen belangrijk zijn. Via Carenzorgt kunnen bewoners van onze zorgvilla’s en hun familieleden – na toestemming van de bewoner die zorg ontvangt – online meekijken in het zorgdossier (elektronisch cliënten dossier = ECD). Daarin is opgenomen het zorgplan, de dagelijkse rapportages van de zorgmedewerkers en de agenda. Zo is informatie omtrent uw welzijn en gezondheid snel en gemakkelijk in te zien, zowel voor u als bewoner als voor familieleden aan wie u toestemming voor inzage heeft gegeven.
In onze zorgvilla’s verzorgen wij de schoonmaak van uw appartement. De dag en het tijdstip spreken we van tevoren met u af. Ook hoeft u niet naar uw was- en strijkgoed om te kijken. Deze wordt door onze huishoudelijke medewerkers verzorgd in onze eigen wasserij. U hoeft dus geen labels in uw kleding te laten maken.
U geniet bij ons van een maaltijdservice. Iedere morgen serveren wij een uitgebreid ontbijt in de eetkamer. In de middag staat er een smaakvolle lunch voor u klaar. En elke avond serveren we een heerlijk driegangendiner. De keukens van onze zorgvilla’s zijn het domein van onze professionele chef-koks. Samen met hun team bereiden en verzorgen zij dagelijks verse maaltijden, afgestemd op uw wensen en eventuele diëten. Voor koffie, thee of een ander drankje wordt gezorgd. In uw appartement beschikt u over een pantry met keukenkastjes en een koelkast. Er is geen kookgelegenheid.
We hebben in onze zorgvilla’s gastvrijheid hoog in het vaandel. Uw familieleden of vrienden kunnen altijd blijven eten. Wel vragen we dit af te stemmen met de locatiemanager.
In overleg met de locatiemanager kunnen uw kinderen in uw eigen appartement blijven logeren.
Onder de servicekosten valt de wasservice in eigen wasserij, de schoonmaakservice van de algemene ruimte en de verse maaltijdbereiding door de chef-kok en zijn team. De 24-uurs beschikbaarheid van personeel voor de coördinatie van uw zorgvraag en een persoonlijk alarmeringssysteem zijn tevens inbegrepen bij de servicekosten. Lees meer over de kosten.