24-uurs zorg en verpleging
De zorg in onze villa’s is dag en nacht beschikbaar en wordt afgestemd op uw persoonlijke wensen en behoeften. Vooraf bespreken we samen uw zorgbehoefte en indien gewenst helpen we u bij de aanvraag van een zorgindicatie. Binnen de villa heeft u een vaste contactverzorgende. Iemand die uw gezondheid volgt, weet wat belangrijk voor u is en aanspreekpunt is voor u en uw familie voor vragen over uw gezondheid, zorg en verpleging.


Wonen en leven met zorg
Of u nu ondersteuning nodig heeft bij dementie, lichamelijke beperkingen of gewoon een vriendelijk steuntje in de rug, bij Zorggroep De Laren bieden we zorg op maat. Onze medewerkers zijn ervaren in het begeleiden van ouderen met uiteenlopende behoeften. Ze werken in een vast team en stemmen de zorg en service af op uw dag. Altijd met aandacht, altijd met respect.
Zorg in huiselijke omgeving
Een huiselijk gevoel zit in de kleine dingen: vertrouwde gezichten, rust, ritme, aandacht en een fijne woonomgeving. Onze zorgvilla’s zijn kleinschalig, waardoor u snel gewend raakt aan de mensen om u heen. Daarnaast hechten we veel waarde aan respect en privacy. Ook werken we nauw samen met huisartsen en specialisten in de regio. Waar mogelijk werken we met vaste zorgmedewerkers, die u kennen, uw wensen voorop stellen en ervoor zorgen dat u altijd op de eerste plaats komen.


Tijdelijk verblijven in één van onze zorghotels
Naast permanent wonen kunt u in enkele villa’s ook tijdelijk terecht in ons zorghotel. Bijvoorbeeld om te herstellen na een operatie of wanneer uw mantelzorger even niet beschikbaar is. U verblijft in een eigen studio met 24-uurszorg, persoonlijke aandacht en de vertrouwde service van onze villa’s. Zo kunt u in alle rust herstellen en gebruikmaken van alle faciliteiten.
Aandacht voor welzijn
Goede zorg gaat verder dan medische ondersteuning. Structuur, betekenisvolle daginvulling en sociaal contact zijn minstens net zo belangrijk voor het welbevinden. Elke villa heeft een activiteitenbegeleider die de bewoners kent en activiteiten organiseert die passen bij hun interesses en mogelijkheden. We werken met vier pijlers: Cultuur, Conditie, Cognitie en Culinair. Dat kan een concert zijn, een wandeling, een kookactiviteit of een geheugenspel.

“We horen hier in huis wel eens: ‘Ah, dáár heb je de vriendinnen!'”
Mevrouw Visser
— Bewoner
Veelgestelde vragen zorg
Kunnen jullie mij bij Zorggroep De Laren helpen met het onderzoeken of ik vergoedingen krijg?
Ja, daar hebben we veel ervaring mee en dat doen we graag voor en met u. Neem contact met ons op om uw specifieke situatie te bespreken.
Kan ik ook bij Zorggroep De Laren terecht voor tijdelijke zorg?
Kunt u tijdelijk niet zelfstandig thuis wonen en heeft u deskundige zorg of begeleiding nodig? Dan is het mogelijk om tijdelijk te verblijven in ons zorghotel. In dit zorghotel krijgt u een appartement of een studio en de zorg die u op dat moment nodig heeft. Lees meer over ons zorghotel en in welke zorgvilla’s we deze faciliteit bieden.
Wat houdt een zorgplan in?
Voor elke bewoner die bij ons woont, wordt een zorgplan gemaakt. Dit stellen we voor uw komst gezamenlijk op. In een zorgplan staan alle voorkeuren, vragen, behoeften of doelen met betrekking tot de gewenste en noodzakelijke zorg.
Meekijken in uw zorgdossier met Carenzorgt
Zorggroep De Laren werkt met Carenzorgt. Dit is een beproefd online platform speciaal ontwikkeld voor mensen die zorg ontvangen, hun familie en andere mensen die voor hen belangrijk zijn. Via Carenzorgt kunnen bewoners van onze zorgvilla’s en hun familieleden – na toestemming van de bewoner die zorg ontvangt – online meekijken in het zorgdossier (elektronisch cliënten dossier = ECD). Daarin is opgenomen het zorgplan, de dagelijkse rapportages van de zorgmedewerkers en de agenda. Zo is informatie omtrent uw welzijn en gezondheid snel en gemakkelijk in te zien, zowel voor u als bewoner als voor familieleden aan wie u toestemming voor inzage heeft gegeven.
Kan ik met mijn hoge zorgbehoefte ook bij Zorggroep De Laren terecht?
Ja, want wij kunnen in elke zorgbehoefte voorzien. U kunt bij ons blijven wonen ook als uw zorgbehoefte of die van uw partner onverhoopt toeneemt. Nogmaals verhuizen is niet nodig mits uw eigen veiligheid en de veiligheid van medebewoners niet in het geding is. Onze in- en exclusiecriteria zijn opvraagbaar via locatiemanager of hoofdkantoor.
Lees meer antwoorden bij Veelgestelde vragen zorg




